1. Fotografia analogowa - Pojęcie które zaczęło funkcjonować dla odróżnienia fotografii, korzystając z aparatu fotograficznego, który obraz rejestruje na błonie światłoczułej, od fotografii cyfrowej. W fotografii analogowej w wyniku procesów fizyko-chemicznych taki utajony obraz analogowy zostaje wywołany i utrwalony. Poprzez optyczne powiększanie może być przeniesiony na światłoczuły papier fotograficzny, gdzie także w wyniku procesów fizyczno-chemicznych zostaje wywołany i utrwalony.
1. Zewnętrzna soczewka
2. Soczewki korygujące
3. Przysłona
4. Mechanizm spustowy
5. Rolka z kliszą fotograficzną
6. Uszy
7. Przycisk uruchamiający mechanizm spustowy
8. Pokrętło
9. Wyświetlacz
10. Wizjer
11. Gorąca stopka
12. Pierścień regulacyjny
13. Pryzmat pentagonalny
14. Lustro
3. Aberracja sferyczna i chromatyczna.
2. Budowa aparatu analogowego.
1. Zewnętrzna soczewka
2. Soczewki korygujące
3. Przysłona
4. Mechanizm spustowy
5. Rolka z kliszą fotograficzną
6. Uszy
7. Przycisk uruchamiający mechanizm spustowy
8. Pokrętło
9. Wyświetlacz
10. Wizjer
11. Gorąca stopka
12. Pierścień regulacyjny
13. Pryzmat pentagonalny
14. Lustro
3. Aberracja sferyczna i chromatyczna.
- Aberracja sferyczna - cecha soczewki, układu optycznego lub zwierciadła sferycznego polegająca na odmiennych długościach ogniskowania promieni świetlnych ze względu na ich położenie pomiędzy środkiem a brzegiem urządzenia optycznego – im bardziej punkt przejścia światła zbliża się ku brzegowi urządzenia (czyli oddala od jego osi optycznej), tym bardziej załamują się promienie świetlne.
- Aberracja chromatyczna - cecha soczewki lub układu optycznego wynikająca z różnych odległości ogniskowania (ze względu na różną wartość współczynnika załamania) dla poszczególnych barw widmowych światła (różnych długości fali światła). W rezultacie występuje rozszczepienie światła, które widoczne jest na granicach kontrastowych obszarów pod postacią kolorowej obwódki.
4. Materiały światłoczułe - ogólne pojęcie oznaczające wszystkie wyroby wykazujące wrażliwość na światło, które są wykorzystywane w różnorodnych procesach fotograficznych. Należą do nich zarówno materiały wrażliwe na światło widzialne, jak również na bliską podczerwień i ultrafiolet.Zasadniczy podział materiałów fotograficznych, to materiały pozytywowe lub negatywowe, oraz materiały monochromatyczne (najczęściej czarno-białe) lub kolorowe.5. Negatyw i pozytyw.
A. W fotografii, pozytyw jest obrazem fotograficznym odwzorowującym prawidłowo (zgodnie z rzeczywistością) obraz istniejący w naturze. Odzwierciedla wprost proporcjonalnie różnice pomiędzy jasnością i barwą poszczególnych miejsc w fotografowanym obrazie.
B. Negatyw jest odwrotnością pozytywu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz